Wydział Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Zdrowia
tel. (52) 39 66 533
e-mail: sekretariat@powiat.chojnice.pl
Pracami wydziału kieruje Marek Buza - Sekretarz Powiatu
Biuro Obsługi Interesantów: (52)39-66-500
Sekretariat: (52)39-66-501, (52)39-66-502
WYDZIAŁ ORGANIZACYJNY, SPRAW OBYWATELSKICH I ZDROWIA „OR”
Do podstawowych zadań wydziału należy w szczególności:
1. W zakresie organizacyjnym:
1) Inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa.
2) Wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego.
3) Prowadzenie rejestru upoważnień do działania w imieniu Zarządu.
4) Prowadzenie rejestru upoważnień, pełnomocnictw, wzorów podpisów, podpisów elektronicznych.
5) Prowadzenie zbioru porozumień w sprawach powierzenia prowadzenia zadań publicznych oraz wykonywania zadań publicznych.
6) Obsługa posiedzeń Zarządu.
7) Aktualizacja wykazu jednostek organizacyjnych Powiatu.
8) Prowadzenie rejestru uchwał, decyzji, postanowień Zarządu.
9) Prowadzenie rejestru umów.
10) Prowadzenie rejestru zarządzeń Starosty.
11) Prowadzenie rejestru skarg i wniosków.
12) Przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie spotkań obywateli w sprawach skarg i wniosków ze Starostą, Wicestarostą i Sekretarzem.
13) Prowadzenie sekretariatu Starostwa.
14) Prowadzenie spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powoływanych przez Starostę i Zarząd, z wyłączeniem spraw osobowych kierowników placówek oświatowych.
15) Prowadzenie spraw związanych z organizacją stażów absolwenckich i praktyk zawodowych.
16) Prowadzenie spraw socjalnych pracowników.
17) Koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników
i prowadzenie wymaganej w tym zakresie dokumentacji.
18) Prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem, sprawdzaniem i przekazywaniem właściwym instytucjom oświadczeń majątkowych składanych przez pracowników Starostwa, kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych oraz pozostałych osób upoważnionych przez Starostę.
19) Współudział w planowaniu oraz realizacja wydatków osobowych Starostwa.
20) Zabezpieczenie przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej.
21) Zabezpieczenie mienia Starostwa.
22) Nadzorowanie ubezpieczeń majątkowych w Starostwie.
23) Gospodarowanie taborem samochodowym.
24) Prowadzenie archiwum Starostwa.
25) Obsługa poczty elektronicznej Starostwa.
26) Obsługa informatyczna Starostwa.
27) Wykonywanie zadań związanych z wyborami.
28) Prowadzenie i monitorowanie serwisu internetowego Starostwa.
29) Obsługa medialna Starosty i Starostwa.
30) Współpraca z organami administracji państwowej, jednostkami samorządu terytorialnego oraz organizacjami społecznymi w zakresie organizacji obchodów rocznic i świąt państwowych.
31) Opracowywanie wniosków o odznaczenia państwowe.
32) Opracowywanie materiałów do raportu o stanie powiatu z uwzględnieniem realizacji polityk, programów, strategii, uchwał oraz budżetu obywatelskiego
2. W zakresie spraw obywatelskich:
1) Sprawowanie nadzoru nad działalnością statutową fundacji.
2) Prowadzenie wykazu fundacji działających na terenie Powiatu.
3) Prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym, ewidencji stowarzyszeń zwykłych, ewidencji terenowych jednostek organizacyjnych stowarzyszeń zarejestrowanych, ewidencji ochotniczych straży pożarnych.
4) Prowadzenie ewidencji klubów sportowych działających w formie stowarzyszeń których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej.
5) Prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych.
6) Sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń innych niż stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego, w tym klubów sportowych działających w formie stowarzyszeń których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej i związków sportowych oraz uczniowskich klubów sportowych.
7) Sprawowanie nadzoru i kontroli wykonywania przez stowarzyszenia oraz fundacje obowiązków w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
8) Organizacja procedur związanych z przyznawaniem wsparcia organizacjom pozarządowym oraz związany z tym monitoring i kontrola.
9) Udzielanie pomocy dla repatriantów i członków ich najbliższej rodziny.
10) Organizacja punktów nieodpłatnej pomocy prawnej oraz poradnictwa obywatelskiego zgodnie z ustawą o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej.
11) Monitoring i kontrola umów zawartych na podstawie ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej.
12) Opracowanie sprawozdań związanych z prowadzeniem nieodpłatnych punktów prawnych.
13) Zapewnienie usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w urzędzie.
14) Wydawanie zezwoleń dla podmiotów o których mowa w ustawie z dnia 6 lipca 1982 r. o zasadach prowadzenia na terytorium PRL działalności gospodarczej w zakresie drobnej wytwórczości przez zagraniczne osoby prawne i fizyczne
3. W zakresie ochrony i promocji zdrowia:
1) Prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, przekształceniem i likwidacją publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz sprawowaniem nadzoru.
2) Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieniem zakładu opieki zdrowotnej.
3) Obsługa postępowania konkursowego na stanowiska kierownika zakładu opieki zdrowotnej.
4) Obsługa administracyjna Rady Społecznej Szpitala Specjalistycznego im. J. K. Łukowicza w Chojnicach.
5) Nadzór nad działalnością finansową publicznych zakładów opieki zdrowotnej.
6) Opracowywanie powiatowych programów polityki zdrowotnej.
7) Przygotowywanie analiz zdrowia ludności Powiatu i informowanie opinii publicznej.
8) Organizowanie przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych do prosektorium Szpitala Specjalistycznego im. J. K. Łukowicza w Chojnicach celem ustalenia przyczyny zgonu.
9) Przygotowywanie decyzji o wydaniu zwłok szkołom wyższym.
10) Przygotowywanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa.
11) Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
12) Ustalenie - po zasięgnięciu opinii wójtów i burmistrzów z terenu Powiatu i samorządu aptekarskiego - godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu
4. W zakresie kultury:
1) Koordynowanie spraw związanych z udzieleniem dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.
2) Przygotowanie decyzji o zabezpieczeniu dobra kultury w formie ustanowienia tymczasowego zajęcia.
3) Realizacja zadań związanych z prowadzeniem powiatowych instytucji kultury oraz prowadzenie rejestru.
4) Prowadzenie spraw związanych z tworzeniem muzeów oraz nabywaniem muzealiów.
5) Załatwianie spraw związanych z organizowaniem i prowadzeniem bibliotek publicznych.
6) Organizowanie konkursu wyłaniającego kandydata na stanowisku kierownika placówki kultury.
7) Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem stypendiów oraz nagród pieniężnych za szczególne osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechnianiu kultury i opieki nad zabytkami
5. W zakresie działania Biura Obsługi Interesantów:
1) Prowadzenie kancelarii ogólnej.
2) Zapewnienie interesantom obsługi informacyjnej, a w razie potrzeby kierowanie ich do właściwych wydziałów.
3) Wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa, w tym:
a) przyjmowanie, rejestracja i rozdział korespondencji oraz przesyłek,
b) prowadzenie ewidencji przesyłek zwykłych i specjalnych,
c) wysyłanie korespondencji i przesyłek.
4) Skanowanie dokumentów bezpośrednio do systemu elektronicznego obiegu dokumentów.
6. W zakresie obsługi administracyjno - technicznej:
1) Administrowanie budynkami Starostwa.
2) Prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo - technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa.
3) Zabezpieczenie informacji wizualnej dla interesantów.
4) Prowadzenia spraw związanych z konserwacją i naprawami w Starostwie.
5) Nadzór nad utrzymaniem czystości wokół budynków Starostwa oraz w pomieszczeniach biurowych.
6) Zaopatrywanie, ewidencjonowanie i wydawanie materiałów niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Starostwa.
7. Prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych.
8. Wykonywanie innych zadań wskazanych w odrębnych przepisach.
Starostwo Powiatowe Chojnice
31 Stycznia 56
89-600 Chojnice
Tel.: 52 39 66 500
E-mail: starostwo@powiat.chojnice.pl