Do podstawowych zadań biura należy w szczególności:
1) Opracowywanie projektów aktów dotyczących organizacji i funkcjonowania Starostwa.
2) Opracowywanie, uzgadnianie i opiniowanie pod względem prawnym i redakcyjnym projektów aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty.
3) Opiniowanie pod względem formalno - prawnym projektów umów i porozumień.
4) Udział w przygotowywaniu i negocjowaniu przez merytoryczne wydziały projektów umów o skomplikowanym charakterze prawnym lub mogących spowodować powstanie dla Powiatu znacznych zobowiązań finansowych.
5) Świadczenie pomocy prawnej Radzie, Zarządowi, Staroście, komórkom organizacyjnym Starostwa.
6) Udzielanie porad i konsultacji prawnych oraz sporządzanie opinii prawnych w ramach bieżącej współpracy z komórkami organizacyjnymi Starostwa.
7) Niezwłoczne informowanie wydziałów o prowadzonych sprawach sądowych, wydanych wyrokach oraz bieżąca współpraca w tym zakresie.
8) Współpraca w zakresie obsługi prawnej z jednostkami organizacyjnymi Powiatu, w tym spółkami prawa handlowego z udziałem Powiatu.
9) Wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami w sprawach dotyczących działania organów Powiatu, Starostwa oraz powiatowych jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej (w sprawach przekraczających zakres pełnomocnictw udzielonych tym jednostkom).
10) Wykonywanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności Starostwa oraz współdziałanie w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego.
11) Wykonywanie innych zadań wskazanych w odrębnych przepisach.
Starostwo Powiatowe Chojnice
31 Stycznia 56
89-600 Chojnice
Tel.: 52 39 66 500
E-mail: starostwo@powiat.chojnice.pl