Joanna Gierszewska
Dyżur: (wtorek, środa od 9.00 do 14.00) tel. 52 396 65 32
e-mail: |
PORADĘ MOŻNA TAKŻE UZYSKAĆ POPRZEZ:
1/ INFOLINIĘ KONSUMENCKĄ
tel. 801 440 220, 22 290 89 16 (poniedziałek – piątek od 8.00 do 18.00)
e-mail: | |
|
|
2/ Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Gdańsku, który zajmuje się rozpatrywaniem skarg
i udzielaniem porad:
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Gdańsku
ul. Marii Konopnickiej 4
80-240 Gdańsk
tel.: 58/ 341-46-75,
3/ W sprawach związanych z operatorami telekomunikacyjnymi (usługi telefonii komórkowej i stacjonarnej, Internetu i TV) można zwrócić się do Centrum Informacji Konsumenckiej Urzędu Komunikacji Elektronicznej
w zakresie udzielanych porad lub do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, który jest organem regulacyjnym
w zakresie działalności telekomunikacyjnej zajmującym się również rozpatrywaniem skarg.
Centrum Informacji Konsumenckiej Urzędu Komunikacji Elektronicznej:
801-900-853, 22-534-91-74
Urząd Komunikacji Elektronicznej
Delegatura w Gdyni
ul. Kielecka 103
81-650 Gdynia
Zadania:
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Chojnicach wykonując zadanie powiatu jakim jest ochrona konsumentów udziela porad prawnych i informacji wyłącznie mieszkańcom powiatu chojnickiego. Konsumenci z innych powiatów winni zgłaszać się po poradę prawną do rzeczników działających w starostwach powiatowych i miastach na prawach powiatu zgodnie z ich miejscem zamieszkania, bez względu na miejsce dokonania zakupu towaru lub zawarcia umowy.
Rzecznik Konsumentów posiada kompetencje do prowadzenia spraw wyłącznie z zakresu konsumenckiego (sprawy konsumenckie to relacje między konsumentem a przedsiębiorcą). Rzecznik może udzielać pomocy konsumentom w sprawach, w których stronami sporu są konsument i przedsiębiorca. Rzecznik Konsumentów nie posiada uprawnień rzeczoznawcy, wobec tego nie wydaje specjalistycznych opinii, nakazów, nakazów, jak i nie posiada uprawnień do nakładania kar na przedsiębiorców.
UWAGA: wszystkie sprawy kierowane do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Chojnicach, również zapytania przesyłane drogą elektroniczną, powinny zawierać:
Zgłoszenia przesyłane drogą elektroniczną nie zawierające imienia i nazwiska oraz adresu zamieszkania pozostawione będą bez rozpoznania.
Wnioski kierowane do Powiatowego Rzecznika Konsumentów o przeprowadzenie mediacji należy składać w formie pisemnej (wniosek musi być podpisany). [i] Do wniosku należy dołączyć kserokopie/skany wszystkich dokumentów związanych ze sprawą (np. paragon, faktura, zgłoszenie reklamacyjne, umowa) w celu umożliwienia analizy sprawy i podjęcia decyzji o ewentualnej interwencji. Wniosek można przesłać drogą pocztową na adres Powiatowego Rzecznika Konsumentów (Starostwo Powiatowe ul. 31 Stycznia 56, 89-600 Chojnice), elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP lub na adres mailowy rzecznikpk@powiat.chojnice.pl.
[i] Wniosek o udzielenie pomocy konsumentowi
Zmiana przepisów konsumenckich dla umów zawartych od 25 grudnia 2014 roku.
Informacje na temat reklamacji towarów, odstąpienia od umów zawartych poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość dla umów zawartych od 25.12. 2014 r. znajdą Państwo na stronie: prawakonsumenta.uokik.pl
Pomocne będą formularze zgłoszenia reklamacyjnego i oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość:
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość.
Starostwo Powiatowe Chojnice
31 Stycznia 56
89-600 Chojnice
Tel.: 52 39 66 500
E-mail: starostwo@powiat.chojnice.pl