Przejdź do wersji zoptymalizowanej dla osób niewidzących i słabowidzących
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do menu górnego
Przejdź do treści głównej
Przejdź do menu prawego
Przejdź do mapy serwisu
Przejdź do stopki
niedziela, 19 maja 2024, 140 dzień roku, imieniny Celestyny, Iwony, Piotra
Mapa Powiatu Chojnickiego Gmina Konarzyny Gmina Konarzyny Gmina Chojnice Gmina Chojnice Miasto Chojnice Miasto Chojnice Gmina Brusy Gmina Brusy Gmina Czersk Gmina Czersk
Mapa Powiatu Chojnickiego Gmina Konarzyny Gmina Konarzyny Gmina Chojnice Gmina Chojnice Miasto Chojnice Miasto Chojnice Gmina Brusy Gmina Brusy Gmina Czersk Gmina Czersk
Fotografia w górnej nr 1 Widok na rynek Fotografia w górnej nr 3 Fotografia w górnej nr 4 Fotografia w górnej nr 5 Fotografia w górnej nr 6 Fotografia w górnej nr 7 Fotografia w górnej nr 8 Fotografia w górnej nr 9 Fotografia w górnej nr 10 Fotografia w górnej nr 11 Fotografia w górnej nr 12 Fotografia w górnej nr 13 Fotografia w górnej nr 14 Fotografia w górnej nr 15 Fotografia w górnej nr 16 Fotografia w górnej nr 17
Wydrukuj stronę Poleć znajomemu
x

Zapraszam do obejrzenia strony Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Wydziały - Załatw sprawę - Oficjalny serwis Starostwa Powiatowego w Chojnicach.

 

Pobierz PDF

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

 

Joanna Gierszewska

Dyżur: (wtorek, środa od 9.00 do 14.00) tel. 52 396 65 32

e-mail: 

rzecznikpk@powiat.chojnice.pl

 

PORADĘ MOŻNA TAKŻE UZYSKAĆ POPRZEZ:

1/  INFOLINIĘ KONSUMENCKĄ

tel. 801 440 220,  22 290 89 16 (poniedziałek – piątek od 8.00 do 18.00)

e-mail: 

porady@dlakonsumentow.pl

 

 

2/ Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Gdańsku, który zajmuje się rozpatrywaniem skarg 
i udzielaniem porad
:

 

Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Gdańsku

ul. Marii Konopnickiej 4

80-240 Gdańsk

tel.: 58/ 341-46-75,

 

3/ W sprawach związanych z operatorami telekomunikacyjnymi (usługi telefonii komórkowej i stacjonarnej, Internetu i TV) można zwrócić się do Centrum Informacji Konsumenckiej Urzędu Komunikacji Elektronicznej
w zakresie udzielanych porad lub do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, który jest organem regulacyjnym
w zakresie działalności telekomunikacyjnej zajmującym się również rozpatrywaniem skarg.

 

Centrum Informacji Konsumenckiej Urzędu Komunikacji Elektronicznej:

801-900-853, 22-534-91-74

 

Urząd Komunikacji Elektronicznej

Delegatura w Gdyni

ul. Kielecka 103

81-650 Gdynia



Zadania:

Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:

  • Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów (Rzecznik może udzielać pomocy konsumentom w sprawach w których stronami są konsument i przedsiębiorca),
  • Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
  • Analizowanie wzorców umów proponowanych konsumentom przez przedsiębiorców,
  • Współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
  • Prowadzenie edukacji konsumenckiej w szkołach publicznych oraz edukacji za pośrednictwem mediów,
  • Występowanie z wnioskiem o ukaranie w sprawach o wykroczenie na szkodę konsumentów.
  • Przekazywanie delegaturom Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosków i sygnalizowanie problemów dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań na szczeblach administracji rządowej,
  • Wykonywanie innych zadań określonych w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów
    lub przepisach odrębnych.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Chojnicach wykonując zadanie powiatu jakim jest ochrona konsumentów udziela porad prawnych i informacji wyłącznie mieszkańcom powiatu chojnickiego.  Konsumenci z innych powiatów winni zgłaszać się po poradę prawną do rzeczników działających w starostwach powiatowych i miastach na prawach powiatu zgodnie z ich miejscem zamieszkania, bez względu na miejsce dokonania zakupu towaru lub zawarcia umowy. 


Rzecznik Konsumentów posiada kompetencje do prowadzenia spraw wyłącznie z zakresu konsumenckiego (sprawy konsumenckie to relacje między konsumentem a przedsiębiorcą). Rzecznik może udzielać pomocy konsumentom w sprawach, w których stronami sporu są konsument i przedsiębiorca. Rzecznik Konsumentów nie posiada uprawnień rzeczoznawcy, wobec tego nie wydaje specjalistycznych opinii, nakazów, nakazów, jak i nie posiada uprawnień do nakładania kar na przedsiębiorców. 


UWAGA: wszystkie sprawy kierowane do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Chojnicach, również zapytania przesyłane drogą elektroniczną, powinny zawierać:

  • imię i nazwisko konsumenta, 
  • adres zamieszkania, 
  • telefon kontaktowy, 
  • opis stanu faktycznego oraz kopie dokumentów, na które konsument powołuje się w sprawie. 

Zgłoszenia przesyłane drogą elektroniczną nie zawierające imienia i  nazwiska oraz adresu zamieszkania pozostawione będą bez rozpoznania.


Wnioski kierowane do Powiatowego Rzecznika Konsumentów o przeprowadzenie mediacji należy składać w formie pisemnej (wniosek musi być podpisany). [i] Do wniosku należy dołączyć kserokopie/skany wszystkich dokumentów związanych ze sprawą (np. paragon, faktura, zgłoszenie reklamacyjne, umowa) w celu umożliwienia analizy sprawy i podjęcia decyzji o ewentualnej interwencji. Wniosek można przesłać drogą pocztową na adres Powiatowego Rzecznika Konsumentów (Starostwo Powiatowe ul. 31 Stycznia 56, 89-600 Chojnice), elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP lub na adres mailowy rzecznikpk@powiat.chojnice.pl.


Powiatowy Rzecznik Konsumentów rozpatruje wnioski wg kolejności wpływu. Okres oczekiwania na odpowiedź, bądź podjęcie przez rzecznika działań, zależy także od charakteru (w tym stopnia skomplikowania) sprawy oraz ilości zgłoszonych spraw.


[i] Wniosek o udzielenie pomocy konsumentowi

 

Zmiana przepisów konsumenckich dla umów zawartych od 25 grudnia 2014 roku.

Informacje na temat reklamacji towarów, odstąpienia od umów zawartych poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość dla umów zawartych od 25.12. 2014 r. znajdą Państwo na stronie: prawakonsumenta.uokik.pl

Pomocne będą formularze zgłoszenia reklamacyjnego i oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość:

 Zgłoszenie reklamacyjne 

 Oświadczenie o odstąpieniu od umowy poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość.


 

INTERmedi@
  • Biznes
  • CEW
  • Eksperymentarium
  • Chojnicko-Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny
  • Fundusze Europejskie
  • Fundusze Unijne 2007 -2013
  • Kreis
  • Muzeum w Chojnicach
  • Park Narodowy
  • PCPR
  • PUP
  • Strategia Rozwoju Powiatu Chojnickiego do roku 2025
  • Szpitak
  • Wrota Pomorza
  • Zaborski Park
  • Promocja Regionu Chojnickiego
  • Rezerwat Biosfery
  • Pomorskie 2020
  • Piękne Kaszuby
  • PSSE
Logo Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji „Projekt dotyczący budowy i dostosowania strony internetowej do potrzeb osób niepełnosprawnych
współfinansowany jest ze środków Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji w ramach zadania publicznego”
projekt i hosting: INTERmedi@ zarządzane przez: CMS - SPI
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.